29 Ekim 2009 Perşembe

Domuz Gribi

Bugün Belçika basınında Nisan 2009'dan beri yaklaşık 76 bin grip vakası olduğu, 41 bin kadarının domuz gribi virüsü taşıdığı ve 7'sinin ölümle sonuçlandığı açıklandı. Bu ölüm vakalarının bir kısmında başka hastalıklarda görülmüş. Aklıma takılan bir soru var; neden domuz gribi konusunda felaket tellalığı yapılıyor? Neden sadece ölümler gözümüze sokuluyor ama bu virüsü alıp iyileşen binlerce insan yok sayılıyor. Sorumlu bilgilendirme araçlarının iyileşen insanların hatta virüsü alanların çoğunun iyileştiğini bildirmesi gerekmez mi?

Ben korkmuyor muyum? Tabi ki korkuyorum ama aşı da aklıma yatmıyor. Ben normal grip aşısına da yanaşmıyorum, şimdiye kadar yaptırmadım. İtalya da, Belçika da domuz gribi aşını yaptırmak istemeyen doktorlar olduğu duyumları alıyoruz. Hastalık hızla yayılıyor. Geçtiğimiz hafta okullarda devamsızlık oranı % 15 civarındaymış. Hal böyleyken Belçika basınının A/H1N1 konusunda yaptığı ankete katılanların %81'ı endişelencek bir şey olmadığını söylemişler. Ben fazla Türk basını mı okuyorum ne?

Diğer bir tartışma konusu adjuvanlı aşı tehlikeli özellikle hamileler için, adjvuansız aşı alalımç Ama görülen o ki Belçika hükümeti herkes için adjuvanlı aşı öngörmüş ve aşılama 7 Kasım'da başlıyacak. Fransa ve Almanya ise hamilelere adjuvansız aşı yapacakmış.

Bir yaş altı bebeklere yönelik bir açıklama yok henüz ama kreşe gitmeyen ve risk grubunda olmayanlara aşı konusunda bir zorlama yok. Temiz temiz bekleyip göreceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder