27 Ekim 2009 Salı

Havalar mı daha kararsız ben mi?

Kış geldi buralara sonra gitti. Bu akşam işten dönerken saat altı civarında dışarısı 18 dereceydi. Biz çoktan manto, kazak moduna girmişken birden yandık bittik durumları yaşandı. Son iki gündür sabahları serin olduğu için kalın giyiniyoruz sonra gün boyu bir bunalma durumu. Soğan gibi kat kat giyinme bir yere kadar çözüm. İşin kötüsü gün içinde hava birden değişebiliyor. Özellikle aniden çıkan bir rüzgarla savrulmak mümkün.


Hadi biz bir yere kadar ama konu İdil olunca kararsızlık kumkuması oluyorum az mı çok mu giydirdik diye. Ben çok giydirmekten yana değilim sonra en ufak bir rüzgarda hasta olan bir çocuk olsun istemiyorum. Ananemiz ise halen bana niye fanila giymiyorsun diye soruyor:-)) Doktor kendiniz ne giyerseniz öyle giydirin diyor ama ben çok üşüyen biriyim (yine de fanila giymem) ve kendimden yola çıkmak istemiyorum. Ama İdil üşür hasta olursa diye korkuyorum (her ne kadar soğukalgınlığı ve nezlenin soğuk hava ile ilişkisi kanıtlanmasa da öyle şartlandık ya). Kısacası hiçbir kararımdan emin olamıyorum. Annelik babalık hep böyle ikilemlerle geçicek galiba.


Soğuk havanın ardından aniden gelen bu sıcak dalgasıyla birlikte hastalıklar da arttı. Çok sayıda iş arkadaşım ve çocukları hasta. Neyseki işe gelmiyorlar. Sokaklarda öksüren tıksıran insan sayısı arttı. Bende kalabalıktan uzak dur politikası güdüyorum ama nereye kadar. Bugün tüm sabahtan akşama kadar 40 kişi ile aynı odada toplantı yaptım .


Diğer bir kararsızlık konusu hastalıklar. Bir taraftan bağışıklık sisteminin gelişmesi için hastalanması iyidir diyorum ama öte yandan hastalanmasın diye kapalı alanlardan, fazla insan olan ortamlardan uzak tutuyorum. Eve gelen yardımcının bile okula giden çocuğundan mikrop getirme ihtimali beni rahatsız ediyor. Özellikle domuz gribi ve işyerinde bu konuyla ilgili gelen mesajlar alınan önlemler endişe veriyor. İdil'i insanlardan uzak tutsak bile hem ben hem babası hergün kaç milletten insanın girip çıktığı binalarda çalışıyoruz. Yani potansiyel virus taşıyıcı biziz. Doktorumuzda bu bağışıklık sistemini erkenden yapılandırmaya karşı galiba. Önümüzdeki ay kontrole gidince sorucam. Ama hastalık yuvası olduğu için kreşe yanaşmamasından böyle bir çıkarım yapıyorum. Şimdi bağışıklık sistemi güçlensin diye riskli yerlere gitmek pek de akıl karı değil.

Off neyse herşeyi oluruna bırakmak en iyisi galiba. Her şey olacağına varıyor zaten. Kasma Meltem kasma diyorum kendime bir de duysam.

Tüm bebişlere, anne ve babalara sağlık, hasta olanların da tez iyileşmelerini diliyorum.



1 yorum:

  1. cok fena bu grip durumlari ya, insanin kafasını karistiracak o kadar cok sey var ki. insan kime inanacagini sasiriyor.
    hayırlısı ile bi atlatsak su grip muhabbetini...
    sevgiler.

    YanıtlaSil