12 Ekim 2009 Pazartesi

Alamanya yollarinda

Merhaba ben Idil,

annem ne zamandir bir tembel, bir tembel sormayin. Oturup iki satir yazamadi. Baktim olmuyor aldim elime klavyeyi. Kisaca bizden haberler geceyim dedim.

Annem iste yoruluyor sanirim. Bir de tiroidit midir oyle bir hastaligi varmis. Ben anlamam boyle islerden daha kucugum ama anneaaneme soylerken duydum, doktor ilac yazmis. Ama bu benimle oyun saatini etkilemiyor, beraber kikirdemeye devam ediyoruz. Kikkiri kkikkiri kizlar kikkiri diye:-)))

Gecen hafta babbo da hastaydi, uc gun evde kaldi, arada beraber oynadik. Is gezisine gittigi gunlerin acisini cikardik.

Ben haftasonlarini cok seviyorum cunku ailecek bir aradayiz, oynuyoruz, guluyoruz, geziyoruz, arada ben yorulunca mizmizlaniyorum ama olcak o kadar, bebegiz di mi! Babam biraz geriliyor ben mizlayinca ozellikle baska insanlarin oldugi yerlerde yaparsam huysuzlugumu ama annem ona anlatiyor derdimin ne oldugunu, bebegiz dedik di mi babacim. Bu kadar turkce anlarsin sanirim.

Bu haftasonu ise uzaklara gittik. Evet uzaklara taa Alamanyalara gittik. Dayim gelmis Istanbul'dan is icin, bizde onu gormeye gittik Dusseldorf'a ve Koln'e. Bunlar Almanya' nin (annem komiklik olsun diye Alamanya diyor ama ben dogrusunu ogrendim) onemli iki sehriymis, annem anlatti. Anneannem de oglunu gorecegi icin pek bir heyecanliydi. Ben dayimi yazin gormustum hatirladim. Beni kucagina alinca hic aglamadim. Bir de sac konusunda empati yaptim bir onun bir de benim kafamda az sac var. Digerlerinin cali supurgesi gibi.

Ben bu haftasonu bir suru ilk yasadim:
  • ilk uzun araba yolculugumu yaptim tek yon, 2 saatten fazla. Giderken misil misil uyudum, keyfime diyecek yoktu. Donerken soyle bakina bakina gideyim diye uyumadim. Ama yolda yesillik ve ineklerden baska birsey olmadigi icin keyfim kacti. Durun su ineklere yakinda n bakayim, ali babanin ciftligindekiler mi demek istedim ama anlamadilar:-(
  • ilk defa Almanya'ya gittim. Daha 8 aylik olmadim ama 4 farkli ulke gordum, kuresellesme sagolsun.
  • ilk defa bir otel odasi gordum ve otelde uyudum. Otele ve otel odasina bayildim ozellikle isil isil avizlere, cam boncuklari, resepsiyondaki guleryuzlu teyzeye.
  • ilk defa bizimkiler disarda yemek yerken ben pusetimde uyudum. Daha once beni disari aksam yemegine goturmemislerdi. Arada gozumu acip etrafi kolacan ettim, asayis berkamel deyip uyumaya devam ettim.
  • ilk defa pusetimi uzerine yagmurluk takildi, dunyayi biraz daha puslu gordum.sevmedim
  • ilk defa bir starbucks'ta kuyrukta bekleyen insanlara bakarak annisi emdim (annis bu durumdan pek mutlu degildi ama yagmur ve kriz aninda girilecek en yakin yer orasiydi diye idare etti)
  • ilk defa elbise askisina tutunup sinav cektim. Bicepslerim muhtesem olcak.
  • ilk defa bir kiliseye girdim. Annem dinler, ibadet yerleriyle ilgili birseyler anlatti ama beyin kivrimlarim henuz o konulara girmedi. Neyse o kilise, Koln katedaraliymis, kocaman , yuksek tavanli ev gibi bir yer. Ici de, disi da pek bir kalabalikti. Ayin varmis cok gezemedik ama ilginc bir yere benziyordu.
Iste bizden haberler boyle. Bir sonraki bolumde gorusmek uzere.
sevgiler
Idil

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder