10 Aralık 2010 Cuma

Bir kitap İdil'e bir kitap anneye

İdil kuzumun kitaplara ilgisi ve dolayısıyla kitaplığı büyümeye devam ediyor. Hatta kendi okuyuyormuş gibi yapıp mırıl mırıl mırıldanıyor ne olduğunu anlamadığım bir dilde. Kitaplığımız şimdiden üç dilde aynı masalları bir Türkçe bir İtalyanca dinliyor. Anne ve babanın farklı yorumlarıyla. Hatta arada İdil anlatsın dediğimize o anlatıyor biz dinliyoruz.

Aslında aklımda kendi okuduğum bir kitabı yazmak vardı ama sonra kızımın dediği gibi bir anneye bir idile yapmak geldi.

İdil son favorisi karlı günlerimizin anlam ve önemiyle uyumlu olarak
Pimpa e Il Pupazzo Max

Pimpa ve kardan adam Max'ın hikayesi. Pimpa iyi kalpli köpek, Armando onun sahibi. Beraber dağa tatile gidiyorlar. İdil bu kitapta Armando'nun kukuletasına, kardan adam Max'ı havuç burnuyla oldukça ilgili. Ama en çok tatile gitmek kısmına takıldı. Kızımın tatili geldi:.-))

Annenin bitirdiği son kitapsa alzheimer hastalığıyla ilgili bir roman: Still Alice (Lisa Genova)

50 yaşında alzheimer olan bir kadının yaşadıklarını anlatıyor. Romanın kahramanı Harvardlı bir psikoloji profesörü, 3 tane yetişkin çocuğu var. Çok genç yaşta karşılaştığı bu hastalık onu kısa bir sürede işini yapamaz, insanlarla konuşamaz hatta çocuklarını ve eşini tanıyamaz hale getiriyor. En yakınlarını bile tanımayacak hale getiren bu beyin deformasyonu nasıl bir şeydir? Genetik mirasla ilgili olduğu anlaşılan bu hastalık anne ya da babada varsa çocukta olma ihtimalı yüzde elliymiş.

Daha önce yazar Iris Murdoch'un hayatını anlatan ve başrolünü Judi Dench'in oynadığı Iris filminde bu hastalıkla ilgili ilk şokumu yaşamıştım. Kitap üstüne tuz biber oldu. Niye bilmiyorum ama bu aralardan damardan takılıyorum.


2 yorum:

  1. Bu tarz kitaplar beni de cok etkiliyor, insan dusunmeye bir baslayinca kurtulamiyor dimi? Neyse uzak olsun diyelim...
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. ben de severim boyle kitaplari, not aldim Meltemcim, operim İdili

    YanıtlaSil