2 Mart 2010 Salı

Aşı zamanı

Geçen hafta kızamık, kızamıkcık ve kabakulak aşısıyla beraber pnömokok aşısının üçüncü dozu yapıldı İdil'ime. Doktorun dediğine göre 3 ila 15 gün arasında ateş, burun akıntısı, öksürük veya kırmızı döküntü yapabilirmiş bu aşı. Cumartesi sabahı uyandığında şakağında sivilcemsi bir kızarma vardı ama sadece bir adetti sonra geçti.

İdil hanım koluna ve poposuna iğneleri yediğinde ağlayarak duruma itiraz etti. Doktor koluna aşı yaparken İdil kucağımdaydı. Koluna iğne girince bana sanki onun güvenine ihanet etmişim gibi baktı ya da ben öyle hissettiğim için bakışına bu anlamı yükledim. Hain doktor vurup kaçıyor. Suçlu olarak ortada biz kalıyoruz. Neyse ki bir sonraki karma aşı 15. ayda. Sonra 4-5 yaşına kadar kapanıyor aşı defteri :-))

İdil büyüdükçe doktor kontrolleri daha zor oluyor. 11. ay kontrolünde baş çevresini ölçtürmemek için savaşmıştı, bu sefer tartı üzerine oturtamadık. Genç bir kızım ben ,uğraşmayın kilolarımlar der gibiydi. Hemşire pes etti, gitti. Sonra doktor amca ikna etti de oturduk tartının üzerine. Kilomuz 9 kilo 380 gram, boyumuz 76 cm. Doğuştan beri aynı çizgide gidiyoruz. Görünen diş sayısı 4, yolda olan çok azılar dahil. Bu aralar herşeyi boğazına sokmaya çalışmasının nedeni anlaşıldı, azılar kaşınıcak. Gelişimimiz normal devam ediyor.

Süt konusunda doktorumuz günlük süt yerine büyüme sütü vermemi, onların protein içeriğinin çoçuklara göre ayarlandığını söyledi. Ayrıca demir ve vitamin katkılarından bahsetti. Aklıma çok yatmasa da büyüme sütü aldım. Şeker katkılı olmadığı söylenen büyüme sütleri nasıl bu kadar tatlı olduğu kafamı kurcalıyor. Biraz ondan biraz günlük sütten vereyim diyorum. Beni endişelendiren protein değerinin uyumundan çok, normal günlük sütten ihtiyacı olan demir ve vitaminleri alamaması. Bildiğim kadarıyla bebeklere vitamin verilmiyor. Bende demir eksikliği olduğu için kızımda da olabileceğini düşünüyorum. Yani demir hatrına bir süre büyüme sütü verebilirim. Neyse biraz daha araştırmalı, Nurturia' da anneler sormalı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder