15 Aralık 2009 Salı

H1N1 korkusu


Domuz gribi aşı olalım mı, olmayalım mı? Bu soruyu son iki ayda hem aile hekimimize hem de pediatrımıza bin kere sordum. Aldığım cevap hiç değişmedi HAYIR gerek yok. Bu grip normal gripten daha tehlikeli değil. Geçiren çok kişi var, parasetamol ile bile iyileşiyor, paniğe gerek yok. Eczaneye sordum bebekler için tamiflu var mı diye. Cevap hazırlamamız gerekir ama doktor reçetesiyle verebiliriz. En sonunda pediarımıza sordum yine ateşlenirse grip olup olmadığını nasıl anlarım? Ne yapmalıyım diye? Idil'e tamiflu yazar misiniz diye? Cevap: perdolan fitil (paracetamol) ver iki saat içinde ateşi düşmezse, nurofen şurup ver 24 saat içinde 5 fıtil, 3 doz şurup verebilirsin dedi, bende ilacları yüklendim yola çıkıyorum haftaya. Umarim bizden uzak durur hastaliklar.

Ben bunların peşinde koşarken, bu grip paranoyasını aslında Dünya Sağlık Örgütü'nün (DSÖ) ilaç firmalarıyla birlikte ortaya çıkardığı haberi çıktı. Bunun üzerine internette biraz arastirdim haberleri okudum. F. William Engdahl isimli freelance bir gazetecinin DSÖ ve çıkar çatışması konulu makalesinde yazdıkları bana oldukça mantıklı geldi. Uzun zamandır DSÖ'nün tarafsızlığı konusunda şüphelerim vardı. Üye ülkelerin yanı sıra ilaç şirketleri tarafında finanse edildiğini duymuştum ama bu derece danışıklı dövüş yapabileceklerine ihtimal vermiyordum. Ama işin içine hükümetler de girmiş olabilir, ne de olsa ekonomik kriz var, ilaç şirketlerini destekleyelim, eleman çıkarmasınlar ne olacak şunun şurası bir aşı millet yaptırır olur biter demişlerdir belki. Çok mu komplo teorisi koktu bu yazı ne:-p

Sonuç olarak aşı yaptırmama kararımın arkasında duruyorum. Türkiye'deki bu panik havası geçse çok daha mutlu olucam. Kafamı kurcalayan son bir soru: her yıl normal gripten ölenler gazetelerde yazılsasa çizilse aynı rakamlardan bahsediyor olacak miyiz?

3 yorum:

  1. "Yola çıkıyorum" dediğin, Türkiye'ye geliyorsun değil mi? Yanlış hatırlamıyorsam öyle bir şeyden bahsetmiştin.

    Buradaki panik havasını çok iyi biliyorsun sanırım.

    Burada çocuklara Tamiflu'nun 45 mg'lık kapsüllerini veriyorlar. Tabii bulabilirsen. Aslında şurubunu veriyorlardı ama aylar önce tükendi. Ancak bebekler için durum nedir bilmiyorum, doktora danışmadan vermemek gerekir.

    Size iyi yolculuklar, güzel tatiller. Fazla televizyon seyretmezseniz, gazete falan okumazsanız daha rahat bir tatil geçireceğinizden eminim :)

    YanıtlaSil
  2. Elif

    Güzel dileklerin için çok teşekkürler. Evet Türkiye'ye geliyorum. Niyetim kötü haberlere kulağımı tıkayıp (zaten İdilin olduğu ortamda televizyon açılmıyor), kardesim ve yeğenlerimle güzel vakit geçirmek. Haminneler gibi hayırlısı olsun diyelim.

    YanıtlaSil
  3. arkadasim uzulme...domuz gribi bizim ev dahil tanidik bircok eve girdi. sadece ilac satisi icin bunca balon haber. normal gripten biraz daha agir geciyor, ates inatci cikarsa seruma koyuyorlar tamifluyu bitiyor gidiyor. sahiden korkulacak birsey yok. icin rahat olsun ;) didem

    YanıtlaSil